From matej@kolfer.com.pl Wed Dec 8 10:19:39 1999 Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: Nowa lokomotywa na Piaskowce Message-ID: <384d78dd.7295180@news.tpnet.pl> Dnia Tue, 07 Dec 1999 15:10:23 GMT, "R2D2" napisal: > Na PKP jak widac jest przestoj w nowosciach taborowych >natomiast Koleje Piaskowe S.A zafundowaly sobie nowa >lokomotywe jak poinformowal mnie jeden z pracownikow >od niedawna jezdzi w rejonie Rybnika maszyna z symbolem >Ls 1000 . >Jest ona zbudowana na bazie SM-42 jednak rozni sie znacznie >np wygladem . Kabina jest ustawiona na srodku ostoi a nie jak >w "Stonce" jakos tak niesymetrycznie ma tez nowy silnik spalinowy >i nowu uklad rozruchowy . > >Wiecej narazie nic nie wiem o niej. > >P.S. Lok wywodzi sie z zakladow w Rybniku i ma byc przebojem polskiego >przemyslu taborowego . 1. Nie jest zbudowana na bazie SM42, tylko jest to zmodernizowana SM42 (w każdym razie dla mnie to nie to samo). 2. Kabina jest ustawiona jak w Stonce, czyli niesymetrycznie. 3. Nowy silnik firmy MTU oznaczony jako 8V396 TC 14. Krótkie porównanie do obecnego: Stonka "Nowa stonka" Moc [kW]: 588 785 Obroty znam. 1000 1800 Obroty biegu jał. 500 700 Turbosprężarki 1 2 Cylindry [liczba układ] 8V 50* 8V 90* (* oznacza stopnie) Pojemność skokowa [l] 81,6 31,5 Zużycie paliwa przy mocy znamionowej [g/kWh] 224 205 Rodzaj rozruchu elektryczny elektryczny prądnicą główną rozrusznikiem (110 V) (24 V) Pojemność płynu chłodzącego [l] 250 80 Pojemność oleju smarującego [l] 268 100 Masa [kg] 7400 2520 4. Dzięki wymianie silnika spadła zatem nieco masa (służbowa 70 ton do 74 poprzednio) i nacisk zestawu na tor (175kn do 185kN poprzednio). Nie zmienił się Vmax. Doszedł aktywny czuwak (opcjonalnie również radiostop), elektryczne sterowanie hamulcem, drugi pulpit sterowniczy (w zasadzie są dwa nowe elektroniczne) i ergonomiczny fotel maszynisty. Kabina ponadto ma konstrukcję samonośną podpartą elastycznie. 5. Od września trwa próbna eksploatacja na bocznicach obsługiwanych przez PTKiGK S.A. w Rybniku. Wszstkie informacje za TTS 11/1999. Pozdrawiam M@tej. Maciej Olędzki z Solca Kujawskiego obojga masztów. e-mail: matej@kolfer.com.pl matej@zsk.bydgoszcz.pl "...Pędzi pociąg z daleka, ma czerwone bufory, wszystko równo wymiecie, co mu wlezie na tory..."