Wagon syst. Austro - Daimler - Voith
(Lux - Torpeda)
prod. wytw. Austro - Daimler

na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
 


Rys.1. Wagon benzynowo - benzolowo - hydrauliczny
syst. Austro - Daimler - Voith (Lux - Torpeda)
zbud. przez wytw. Austro - Daimler.


          Lux - torpeda została nabyta przez PKP w 1933 roku. Wagon ten, pochodzenia austriackiego, posiadał przekładnię hydrauliczną systemu Voith'a i dwa silniki gaźnikowe systemu Austro - Daimler'a na mieszankę benzynowo - benzolową (2 x 80 KM przy 3000 obr./min.). 
          Więcej informacji - książka B. Pokropińskiego "Lux-torpeda PKP", WKŁ 1988 r.

Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu Daimlera
(stan na 01.06.1936 r.):

Oznaczenie 
90080
Typ wagonu
Austro - Daimler (Lux - Torpeda)
Producent (wykonawca modernizacji)
Austro Daimler
Masa służbowa (t)
19,6
Liczba miejsc siedzących
normalnych/odchylnych
56/18
Liczba osi
4
Prędkość maksymalna (km/h)
100
Data uruchomienia na PKP
1933
Silnik:
- liczba 
- typ
- moc (KM)
- obroty (obr./min.)
- liczba cylindrów
- średnica cylindra (mm)
- skok tłoka (mm)
- rodzaj paliwa
2
benzynowe - Austro - Daimler
80
3000
6
85
115
benzyna - benzol
Przekładnia:
- rodzaj
- typ (system)
hydrauliczna
Voith'a
Akumulator:
- pojemność
- napięcie
2 x 120
24
Motowagonownia
Kraków
Uwagi
-

 

Powrót do poprzedniej strony.

Powrót do strony głównej.