Wagon Diesel - elektr.
przerobiony z parowego Clayton'a

na podstawie referatu Inż. Oskara Ogurka
 


Rys.1. Wagon Diesel - elektr. (Eberman-Gebus) przerobiony
z parowego Clayton'a przez wytw. parowozów Zakładów Ostrowieckich
 

Tabela przedstawiająca dane tachniczne wagonu Clayton'a
(stan na 01.06.1936 r.):


Oznaczenie 
90007
Typ wagonu
Diesel elektryczny
Producent / modernizacja
H. Cegielski / Zakł Ostrowieckich w Warszawie
Masa służbowa (t)
40,5
Liczba miejsc siedzących
normalnych/odchylnych
70/2
Liczba osi
4
Prędkość maksymalna (km/h)
90
Data uruchomienia na PKP
1936
Silnik:
- liczba 
- typ
- moc (KM)
- obroty (obr./min.)
- liczba cylindrów
- średnica cylindra (mm)
- skok tłoka (mm)
- rodzaj paliwa
1
Diesel - Eberman
240
800
6
180
250
olej napędowy
Przekładnia:
- rodzaj
- typ (system)
elektryczna
Gebus
Akumulator:
- pojemność
- napięcie
240
24
Motowagonownia
Skarżysko
Uwagi
Przerobiony w 1936 z napędu parowego
Clayton'a - obecnie w próbach.

 

Powrót do poprzedniej strony.

Powrót do strony głównej.