From lucekm@polbox.com Wed Nov 17 18:01:20 1999 Path: agh.edu.pl!news.wnaft.agh.edu.pl!news.memax.krakow.pl!news.onet.pl!orion.cst.tpsa.pl!news.ipartners.pl!news.webcorp.com.pl!not-for-mail From: "Lucek g i n" Newsgroups: pl.misc.kolej Subject: Re: PRZECZYTAJ TO KOLEJNY TEKST O WYPADKACH Date: Wed, 17 Nov 1999 15:11:46 +0100 Organization: Serwis RUBIKON - http://www.rubikon.pl Lines: 108 Message-ID: <80ue4n$74h$1@aquarius.webcorp.com.pl> References: <382f125c@dino.astercity.net> <19991115084933Z417512-2656+8699@mercury.newsgate.pl> <80om2p$n93$1@sunsite.icm.edu.pl> <80osmm$nh3$1@korweta.task.gda.pl> <38306E4C.35D830DC@waw.pdi.net> NNTP-Posting-Host: alfa1.it.pw.edu.pl Mime-Version: 1.0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: 8bit X-Trace: aquarius.webcorp.com.pl 942848983 7313 148.81.78.1 (17 Nov 1999 14:29:43 GMT) X-Complaints-To: usenet@aquarius.webcorp.com.pl NNTP-Posting-Date: 17 Nov 1999 14:29:43 GMT X-Priority: 3 X-MSMail-Priority: Normal X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000 X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.00.2314.1300 Xref: agh.edu.pl pl.misc.kolej:37321 Czytając ogonek o wypadku w Komornikach zaczynam zastanawiać się, co wiedzą o takich zdarzeniach zupełni laicy. 1) Kilka lat temu, gdy 07 wpakowała się samochód z żołnierzami a EZT z przeciwka poprawiła widok.. Zginęło 17 czy 19 żołnierzy Dochodzenie wojskowe wykazało, że ten typ stara ze względu na hałas powinien być zgodnie z przepisami wojskowymi pilotowany przez żołnierza przed wjazdem na przejazd niestrzeżony 2) W wypadku na przejeździe szlaku Działdowo - Iłowo gdzie nocny pociąg z - kierunku Olsztyna wpakował się w ciężarówkę ze żwirem, zginął maszynista z Olsztyna, została skasowana siódemka Olsztyńska. Powód - piętnastoletni przeładowany samochód zgasł na przejeździe. Kierowca i właściciel firmy transportowej do dnia dzisiejszego odwleka wyrok sądowy jak może. Podważa w sądzie w Ciechanowie wszystkie opinie biegłych kolejowych nawet CNTK (Badania prędkościomierza) przy pomocy opinii biegłych sądowych np. konserwatora urządzeń dźwigowych z uprawnieniami dozoru technicznego urządzeń mechanicznych. Podstawą jego obrony jest brak reakcji maszynisty. Stanowisko CNTK było następujące: Pociąg przebył drogę ok. 270 m zaczym widać było efekt zmniejszania prędkości. Po uderzeniu i pchaniu samochodu ok. 50 m nastąpiło zamknięcie wyłącznika ciśnieniowego cylindra i zarejestrowane hamowanie. Śladów hamowania nagłego na szynach nie stwierdzono. 3) Szlak Okęcie - Piaseczno Pociąg pospieszny jedzie 15km\h a samochód wjeżdża pod drugi wagon z prędkością 80 km\h. 4) Wypadek pociągu osobowego z Radomia. Ciągnik nie posiadał ważnych badań technicznych. Ustalono, że kilka minut przed wypadkiem ciągnik był prowadzony przez syna a kierowca siedział na zakolu. 5) Wypadek pod Rembertowem. Ciągnik siodłowy z naczepą wjeżdża na przejazd z niezabezpieczonymi podporami naczepy. Były sprawne, ale nie zabezpieczone klinem . 6) Wypadek EN J. Kiepura samochód z czterema osobami omija w porze wieczorowej półrogatki i spokojnie wjeżdża na przejazd pod pociąg prowadzony pomarańczową lokomotywą i podający cały czas sygnał baczność syreną wysoką i niską jednocześnie 7) Wypadek pod Komornikami????????????? Czy kierowcy myślą, że pociąg przyhamuje? Tak, ale za 300 m Czy nikt nie zdaje sobie sprawy, że gdy widać pociąg to już wtedy nie wolno wjeżdżać na przejazd, jak jest mgła to trzeba skorzystać z innej przeprawy przez tory a nie ryzykować na przejeździe niestrzeżonym? Wszystkie próby zmiany kategorii przejazdów są blokowane przez samorządy i policję. Za modelowy przykład tego można podać szlak W-wa Okęcie - Czachówek (linia W-wa Kraków). Gdzie od kilku lat obowiązują pociągi trzy ograniczenia do 15 km/h ze względu na uszkodzoną SSP? Sygnalizacja nawet, gdy działała była notorycznie uszkadzana i dewastowana. Po któreś tam codziennej naprawie kolej się poddała. Dzisiejszy widok to same słupy z napisem "sygnalizacja uszkodzona". Wszelkie próby przekwalifikowania tych przejazdów na niestrzeżone i podniesienie prędkości z kierunku parzystego do rozkładowej (doskonała widoczność) a dla nieparzystego wg "trójkątów widoczności" spełzają na niczym. Gmina / Powiat Piaseczno oraz KRP w Piasecznie uważają akurat w tych miejscach przejazdy pseudo-strzeżone są niezbędne. W jaki sposób kolej ma utrzymać przejazdy, jeśli na szlaku Ciechanów -Konopki są one zlokalizowane na każdej miedzy, czyli co 150 -250 metrów. (Wskaźniki W6a na każdym słupie). Tym razem okoliczni rolnicy żądają wybudowania bitych dróg dojazdowych, choć od wieków są wzdłuż torów drogi gruntowe. Sprawa przejazdów na CMK. Już dawno były by wybudowane lekkie wiadukty i dużej nośności, co 15-20 km. Gminy żądają wybudowania wszystkich mostów, po których mogą przejeżdżać TIR -y i czołgi, choć jakoś do tej pory ich nie widać ich kolejek na przejazdach. PS1 ad przejadów Nawet jeśli maszynista przez 900km i 12 h pracy będzie sciskał kran maszynisty i będzie się tym podniecał tak bardzo bardzo to i tak nic to nie pomoże na pierdolonych głupich kierowców. (Remik napisałeś bzdurę) Jeśli pociąg jedzie powyżej 100 km/h maszynista powinen tak jak na szkoleniu DB zasunac sobie żaluzje na szybie i rozpocząc hamowanie gdy usłyszy huk ,poczuje wstrząs i zapach palonej gumy . Prawda Tomku Domański PS2 Od........pierdolcie się od maszynistów i przyjżyjcie się kierowcą i policji. Kierowcy autobusów PKS nie zatrzymują się przed znakiem STOP i na dodatek redukują sobie biegi na przejeździe . Policja dopiero gdy zginie 5 osób zaczaji się na cwaniaków energicznej jazdy. Akcja z 1990 roku gdy maszynisci zgłaszli policji na których przejazdach kierowcy omijają rogatki okazała się niewypałem .Policja nic nie zrobiła . Ostatnio przeczytałem w gazecie regionalnej, że kolej wybuduje nawet nowe połączenie Piaseczna z Kabatami. Powiat Piaseczno prowadzi już rozmowy z PKP, czego efektem była wizyta autobusu szynowego w Jeziornej i Piasecznie. Wyobrażenie laików o PKP : Wypadki na przejazdach - wina kolei, bo pociąg jechał. Wozić podróżnych i dokładać do nich z ruch towarowego bez dotacji gmin i misnierstwa naturalnie, że tak BO KOLEJ JEST OD TEGO JAK DUPA OD SRANIA XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX LUCEK M i G lucekn@polbox.com XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX -- WWW + e-mail + PERL + PHP - 320zl/rok - http://rubikon.pl