Dane charakterystyczne wagonów spalinowych eksploatowanych w PKP w okresie powojennym
Opracowano na podstawie ksiązki J. Gronowicza i B. Kasprzaka "Lokomotywy spalinowe".


 
Seria
Producent
Rok
rozp.
ekspl.
Układ
osi
Vmax
[km/h]
Maksy-
malna
siła
poc.
[kN]
Masa
służb.
[t]
Maksy-
malny
nacisk
zestawu
kołowego
na szyny
[t]
Długość
całkowi-
ta
[m]
Liczba
miejsc
siedzących
stałych/
odchyla-
nych
Zapas
paliwa
[l]
Typ
hamulca
Liczba
silników
Typ
silnika
Moc
silnika
Prędkość
obrotowa
[obr/min]
Rodzaj
przekła-
dni
Typ
przekła-
dni
SN52
Ganz--Mavag
Budapeszt
1954
B2
95
52
49,5
157,0
25,4
64/4
600
Knorr
1
VII Jat
170/240
235
1250
mecha-
niczna
Ganz
SN60
Ganz--Mavag
Budapeszt
1955
B2
95
52
49,3
157,0
25,4
64/4
600
Knorr
1
VII Jat
170/240
235
1250
mecha-
niczna
Ganz
SN61
Ganz--Mavag
Budapeszt
1960
B2
107
100
62
53,6
172,6
24,2
48/5
42/2
1250
Oerlikon
1
12JV17/24
13H12A
(*)
368
1250
1800
mecha-
niczna
540L5
SD80
OM
Milano
1951
1A+A1
130
--
34,2
98,1
24,5
72
550
Westing-
house
2
Saurer
OMBXD
110
1500
hydra-
uliczna
DF 1,15
Lysholm-
-Smith
SN80
H. Cegielski
Poznań
1961
B2
100
39
49,6
171,7
24,1
48/8
1000
Oerlikon
1
2DVSs350
257
1500
hydra-
uliczna
T26W AG/v
Voith
SR51
Zakłady
Görlitz
NRD
1954
A1
70
--
24,6
127,5
13,1
--
225
Knorr
1
EM6-207
77
1750
mecha-
niczna
Mylius
SR52
Zakłady
Görlitz
NRD
1957
1A+A1
70
--
46,8
122,6
19,3
--
490
Knorr
2
EM6-207
77
1750
mecha-
niczna
Mylius
SR53
ZNTK
Lubań Śląski
1972
A1
65
--
16,0
98,1
8,2
--
180
Westing-
house
1
S53
55
2250
mecha-
niczna
A80-Żubr
SR71
ZNTK
Lubań Śląski
1973
A1
80
24,5
19,5
98,1
8,9
--
185
Oerlikon
1
SW400/Ł2
85
2300
mecha-
niczna
SR71
(*) Pierwsze wagony wyposażone były w silniki spalinowe produkcji węgierskiej Ganz--Jendrassik typu 12JV17/24, następne -- w silniki produkcji krajowej typu 13H12A.